jumpingrider

Alla inlägg under december 2012

Av Jonna - 22 december 2012 18:22

Just nu idag har jag hunnit med att Städa, fixa julkorten, har vart i affären... uhm, något mer? Nä, bara lite, dutt saker idag, ;) Imorgon tar jag nya andetag och tar min kropp till stallet, och andas till JULAFTON, Häärligt.

Yes, Kommer ett till, Inlägg strax, ;) Undra vad det nu... är ? vah.

 

Och har dessutom slagit in lillasysterns paketer, skämtade med henne att Jultomten knacka på och sa; Nu måste jag vidare till massa ställen som jag ska hinna med, c'; 

Åh gud... Julen är hääääääääär.... 

 

Just nu chillar jag i köket med Julmust på bordet, ;) Härligt, sen blir det Film time, ;) 

Hörs strax,..

 



Mini runaway.. ;)

Av Jonna - 22 december 2012 15:35

Allt funkar, bara man vill då funkar det! Och om man bara struntar i det o går ifrån, då tar det längre tid innan det löser sig tbx...

Jag som person är oftast att jag vill ''Hjälpa'' till med insläppet i stallet, och fodra o så.. Jag får om jag frågar om Lov. 

 

Varje gång man ska gå med Höpåsarna hängandes på 2 armarna, och hästarna står längst bort så rusar dom till grinden och bockar, och stegrar dom mutar bort varandra... 

Och samma sak, eftersom Sazze och Amigo är rätt små, alltså.. b och c ponnyer är dom, då brukar Runnie, Twinsan eller Mackan gå dit o muta bort dom och säga till, BORT, MIN MAT!!!..

Då är dom stackarna tvungna och hitta en annan plats o stå och tugga...

 

Hästarna, är världens mysigaste djur, åh gud... <3 Älskar er, Runnie, Twinsan, Mackan, Amigo och lilla Sazze plutt...

 


Om jag skulle ha vart en häst.... 

Så skulle jag exakt ligga imellan Zorro och Runaway, Liksom, Zorro och Runaway är helt olika hästar om man gemför, för .. Zorro är ganska slö, och så, Och världens gosiiigaste och snällaste, 

Och Runaway hon e liksom, Kiklig under magen, och småsparkas typ, och nyper med tänderna, haha sötnos.. ;) Sheat, om man rider Zorro och Runaway så e dom inte likadana, utan  Zorro va man tvungen o trycka på lite, (IBLAND) och Runnie flyter på, B.R.A. 

 

 

Av Jonna - 22 december 2012 13:12

Vaknade imorse av att min lillasyster väckte mig o sa; Julkalendern har redan vart, jag svarade inte, O fortsatte sova istället... 

Idag blir det ingen ridning, mamma tar Runaway, O rider ut med henne... 

Och, idag ska dagen bara vara Chill/städ dag så fort det är färdigt, för har städat hela morgonen nu, ;-) 


~Ska eventuellt fixa julkort till mommo, moffa, fammo, faffa, mami o papii, o syrrorna. <3 ~ 

Igår, blev det värsta storhandligen, nu är allting färdigt inför Julafoton om TVÅ DAGAR... Gud vad tiderna/dagarna rinner iväg...

 

Imorgon blir det stallet, Ska då sköta om Sazze plutten, ;) ska promenera med honom tror jag, eller så tar jag en ridtur på vägen.. :') Har typ ingen mer o berätta idag.. Så loggar in om jag har kommit på något o skriva, ;) 

Så yaya, 

 

BAJBAJ!!! 

 

Åh, Kommer ni ihåg Prinsen o Jag, I Sommras? Saknar hooonom... Gudasheat.. <3 

Av Jonna - 21 december 2012 21:49

Ska nu fundera på ''Sängen'', Sjukt trött, ska försöka ladda upp nya utmaningar, nya fantasier, osvosv. 

Så , Vi hörs helt enkelt imorgon, å då lovar JAG att jag verkligen bloggar imorgon... ;) 

 

Love, say love.   

~Du ska aldrig sluta tro eller kämpa, Zorro! Du betyder... MASSOR  för mig, Tog mitt onda beslut att lämna dig, Prinsen.. Va lycklig hos, Linnea, Camilla, o alla dom dära goa folket där... ~ Saknardig älskling.

Av Jonna - 21 december 2012 21:13

År 2013 kommer bli ett grymt år, Det vet jag! För mig iaf kommer det bli världens grymmaste år, kommer skratta, gråta! Ska försöka att varva ner mina nerver jag har i kroppen, då jag oftast är pratig på lektionerna, O oftast hemma också... Är lika envis som Runnie o vill ha maten direkt in i munnen som henne! Seriöst. Det ska jag skärpa till mig... Aso.. Vet själv att 2013 kommer bli grymt år, med hat, besvikelser, skrattningar, pratningar, kärlek... 


År 2013 ska jag försöka få upp mig att börja tävla med Runaway, Och söka efter en tränare, det året! ;) Jah, berättar mer sen då när jag kommer på mer förklaringar, 


Tar tag i detta, År 2013....


1. Försöka komma in på ett bra START på skolan, och framför allt RIDNINGEN...

 

2. Ska försöka sluta vara envis på saker o ting som sker, Och att sluta tro att det är JAG som bestämmer om Runnie ska ridas, o osvosvosv.

 

3. Går där ifrån om saker händer, som exempel bråk där o där, Då GÅR jag. 

 

4. Om jag är nu illa tvungen o vara kvar med min vän som betyder sjukt mycket, så stannar jag, eller så springer jag o hämtar NÅN.


5. På Ojämna veckor ska jag börja lägga mig 20;00 - 21;00 och vakna 05;00 på morgonen. 

 

6. På Jämna veckor ska jag lägga mig runt samma tid, och därför gå upp vid 06;00 - 06;30

 

7. Sjukt taggad för min allra första tävling med Prinsessan. 

 

8. Bli en starkare person med mer, saker att använda  mig för. 

 

9. 2013 ska jag börja skriva en Novell på bloggen. 


10. att aldrig sluta tro eller kämpa år 2013. 

 

 

Av Jonna - 21 december 2012 20:49

Idag gick ridpasset Bra, O hon va knäpp idag! Hon skrittades bara några vändor fram och tillbaka för att se runt, hon blev lite otålig o ville verkligen inte gå fram, Vem var det som vann? Jo, Jag. Ska försöka lära henne en läxa, då hon är ett sto och då är hon mer Vild i sig, 

Era ston då? om ni har några, Hur är dom? 

Aja, Skulle iaf göra halt,.. Gud hon börja backa in i höga snön o verkligen, Bånglade, Lyfte lite med frambenen, men jag duttade på lite på henne, så sen slutade hon o gick i form hela vägen tillbaka, 

Ja, Så hon va lite vild idag, o bånglig. 

När jag då skulle GÅ LÄNGST BORT I HAGEN MED LÅNGA VINTERSTÖVLAR så började hon trava iväg, och sen kom Twinsan och Mackan och visade henne att hon skulle till mig, men nä, hon vill stirra in i skogen o larva sig,

Sen vägen tillbaka ifrån hagen till grinden, seriöst.. Runnie? Du skojar. 

Aja, ÄNTLIGEN ÄR DETTA ÖVER FÖR IDAG ATT GÅ SÅ!!! 

 

~Min p.r.i.n.s.e.s.s.a  får ibland bli så o gå längst bort i hagen! ;) Bara man får motioneras runt hela hagen vah? inte nådigt. 

Nu är det över, Så..

Singeling! Kommer även tbx strax, ska kika in statestik o kommentarer nu, så VI hörs sen..Bloggläsare ;* 

   My Little Pony, längesen man lekte med sånt här inte ;) ''Tumme upp''. 

Av Jonna - 21 december 2012 20:35

...Denna dag! Ska andas ut nu, in, ut... Har inte ens bloggat någonting, pga. har inte ens haft tid, Har åkt fram och tillbaka, köpt Julklappar och vart på Hööks. 

Träffade även några från samma skola som mig, Dom vinkade o så.. 

Åh!! Hittade världens finaste.. Gud, Vill ha den! Men redan köpt den inför Julklapp till mami.. Så avslöjar inte riktigt än, för hon ''Läser'' min blogg också, Hon är också en av mina besökare... 

Aja, Köpte då bara Grimma o Grimskaft o färgpennor och sen blythpennor? från hööks, Asfint.. Fotar det så snabbt jag kan sedan och lägger ut det igenom mobilen såklart! 

Sen.. Köpte jag, asfiina julklappar, döör så fint.. 

Kommer sedan bilder, På ALLT Jag köpt till mina underbara föräldrar, Gud.. Älskar er mami & papi ..   

Såklart längtar väll alla till Julafton? Iaf, det gör jag än någonsin.. Gud,.. Önskar jag kan bara springa under granen o slita i mig paketen och rycka o slita av papprerna. 


Kommer även ihåg när man va typ, En plutt... Ca 2-7 år gammal och man fick en Barbie docka i Julklapp/.. Så himla vackert, Har fortfarande kvar mina tror jag,, nere i förrådet kanske? 

Men just nu... Vi Lever på år 2000-talet och nu finns det suuuper saker o handla/betala billigt/dyrt! Det är stoor skillnad från förr och nu! VERKLIGEN..

Nu ikväll blir det iaf inte å bara ränna runt som, Bara lugna ner mig o andas ut.. För har vart i stallet och ridit Runaway, hon va verkligen...Knäpp idag. 

Och sen for jag, Papi, Syrrorna, hon som äger Sazze till Hööks, åh gud. allt ville jag ha... Sen, tbx till stallet skjutsa hem Sazzes ägare o sedan hem o packa ur sakerna från bilen och byta om.. å andas lite, sen ut till Storstan o handla julklappar, Åh,Gud. verkligen trött nu!

Kan somna när som helst. Och uppdaterar om ridpasset på Runnie idag också! Ni får andas lite, innan nästa inlägg kommer, Pussss. ;* 

  Sånt skulle man ha när  man va liiiten plutt.. ;) Yaya. Nu är man 11år, O ska inte leka med sånt, nä, nä då! 

Av Jonna - 21 december 2012 07:00

Godmorgon, allihopa..
Idaf är det Avslutning, :D längtar, ska dessutom till Hööks, och stallet, o sen köpa julklappar, LÅÅÅNG DAG....
Men, ska fixa det lilla sista som är kvar, Så hörs sen om NÅGRA timmar..
Byebye.

Skapa flashcards