jumpingrider

Alla inlägg under januari 2013

Av Jonna - 2 januari 2013 20:54

Ni måste kika in på en välbesökt blogg, Ida är bloggerskan! Hon bloggar seriöst, tycker jag iallafall! Men hur tycker ni?! 

Ville själv skriva om ett inlägg om hennes fina blogg.. så här kommer det, Léts go!

 

Jag hade själv ett Gotlandsruss, Zorro förut, men är nu såld! Hon har 2bröder till Zorro, Så jag  fick jättebra kontakt med henne,så nu är jag glad över att jag har det mellan henne o mig... Zorros riktiga bror är August, Zorros halvbror är Arwid...

Aja, Jag tycker hennes blogg är bra... pga, att hon bloggar säkert, modigt, starkt tycker jag... Alla har själv egna åsikter, och hon... är bbara bäst, asso.. SHIT!! 

Kan berätta massor, utan... jag kommer inte på o skriver samma ord, för henne! Aja, kika in hennes blogg o L****S!!

Jaja... Fina Ida, hoppas du läser detta, o sprider min blogg! Skulle vara, Betylidgt vackert, Tack ida om du godkänner det, <3 

 

KRAM FINA IDA,LÄS DETTA! 

 

 

Ida och Arwid; 

Ida och August;     

Av Jonna - 2 januari 2013 20:32

Min dag har vart, bättre än bäst!...

-Jag har vart i stallet, det va imorse, sen hämta upp Kajsa, vi är just nnu... Asso shit, vi har gapskrattat o allt möjligt, syrrorna va också med...

Asso... Dör för min ponny, hon är bättre än bäst, Älskar henne,, <3 

Imorgon blir det säkert att rida Sazze, Ska nog rida på banan och skritta o göra halter, (Kanske trava) om jag nnu får, för han har ju haft sitt problem med benen förut/nu! Sen ska jag väll hitta på något, men vet inte vad.. 

FÖRSLAG? 

Finaste ponnysarna jag någonsin ridit på, are in my love.. <3 


Va aldrig på stan, eller va med Saga, som jag skulle... ville då att emma o kajsa skulle med, menmen... nä , så Saga gick med en annan vän istället!   


-Kan ni följa/sprida bloggen? Då kör jag ''evenutellt'' tävling på bloggen, 

Men, yes... Ska nog hitta på ett inlägg snart som möjligt, o få bättre upptade, Ska nu tänka, Hejdå sålänge! 


Av Jonna - 2 januari 2013 20:29

nattstad.se/katestipica. Skriv i ett inlägg på hennes blogg o skriv; ''Jag är med'' 

 

Av Jonna - 2 januari 2013 13:07

Idag gick ridpasset la bra! Hon lyssnade bra, men va lite seg vid traven när jag skulle starta, 

Jag skrittade henne ca 25minuter för att hon skulle bli varm, sen satte jag igång traven.. Höll på o döö, skrattade asmkt, världens roligaste häst o trava på?   

-hon travade i normal takt tyckte jag, sammarbets villig, och gick fram, men det va en gång stannade hon utan anledning för hon inte ville eller någe, 

Gjorde halter imellan traven o skritten! 

Jag rider henne igen på Söndag.. Då Emma ska rida henne imorgon.

Tror jag ska låna Sazze imorgon och skritta ut, Han behöver komma ut lite oftare tycker jag!!   


-Ja, idag blire inte sååå mke, ska nog va med hon med stort S <3


-Yes, jag kikar in här snart igen, hejdå! 

  -Henne red jag på förut, Silla! Världens snällaste, <3

Av Jonna - 1 januari 2013 17:56

Det finns ju olika, Asso.. Häst o Ponny, Liksom! Jag har haft en A-B-C-D, Jag har haft en A-ponny, alltså Shettis, Jag har haft en b-ponny, alltså Russ, Jag har haft en c-ponny, alltså new forest, Jag har en d-ponny, alltså Svenskridponny! 

 

Jag hoppas själv inte att jag blir så lång, För då kan jag inte rida en ponny, eller alltså jag kan... men, inte tävla om jag så vill när jag bli äldre... 

 

Men jag ska ha en... Häst, Typ... ;) ller, alltså jag vet inte, Måste tänka ut, men hallå?! liksom, det är 9år kvar, så nejje, ingen idé nu o tjafsa o tänka om de, :))

 

-Yepp, Imorgon ska jag rida, Runnie...Ska rida i paddocken och hoppas att det är ganska borta med snö där, (den håller ju på o smälter nu).

Ska trava o osv. 

-Jag berättar mer om ridpasset imorgon hur det gick o sådär, och imorgon ska jag.. ''Ev'' vara med Saga, elle nån ;) Finns 2 å välja på.. 

Ska lotta om det,

 

Hejdå! 

Av Jonna - 1 januari 2013 14:17

Jo, Nu är det 2013, som vi kommit in på, vi har lämnat 2012, jag har kramat det året hårt o sakt adjö... 

-men hoppas det året blir bättre,  Blev inte så mycket raketer här inte, ;) 

 

-men idag som sakt skulle jag rida Runaway, blev absolut inte så, precis när vi kom till stallet hade dom fått sitt lunchhö, så imorgon tar jag henne o rider, i paddocken, ska göra halter, i skritt o trav, hon måste uppvärmas 25-30 minuter, man får inte slarva med henne... 

 

- har inte kunnat bloggat så mycket idag, pga. har skickat iväg ett mail till Nellie Berntsson.. Hoppas du tar emot det nellie, 

nu är det sista veckan innan skolan börjar, håller tummarna, nästa läseår ska vara SKARPT, och inte slarv läseår, Right?   

Ska snart äta mat! och blir nån kinamat sak.. ^^  Idag händer det inte så mycket , ska nog blogga, ladda hem bloggplatsens app på mobilen, har inte gjort det än :P 

 

-Så, yes! 

Nu är vi här på 2013, <3 

 

GREAT! 

 

-Sazze o Twinsans huvud, i sommras! :'D 

Ovido - Quiz & Flashcards